Hier vindt u enkele veel gestelde vragen, voor het reserveren van tickets voor een concert. Mocht u er onverhoopt niet uitkomen, bel gerust, tijdens kantooruren, met de klantenservice 0900 8191 (45cpm). Wij helpen u graag verder.
Hoe kan ik een reservering maken?
U kunt bij Beleef Klassiek zowel telefonisch als online een reservering maken. Onze ticketlijn is, tijdens kantooruren, bereikbaar op nummer 0900 8191 (45 cpm). Daarnaast kunt u 24 uur per dag reserveren via www.mozartconcerten.nl
Hoe boek ik de beste plaatsen, telefonisch of via internet?
Concerten in kerken en kathedralen hebben vrije zitplaatsen, of indien beschikbaar gereserveerde VIP plaatsen. Concertgebouw Amsterdam kent geplaceerde stoelen deze kunt u zowel online als telefonisch op rij en stoelnummer reserveren.
Wat is de rangindeling in Het Koninklijk Concertgebouw?
De rangindeling die wordt gehanteerd bij de verkoop van de tickets is terug te vinden op www.mozartconcerten.nl/rangindeling
Wat is een VIP plaats?
Een VIP plaats is een gereserveerde zitplaats in een kerk locatie. De reguliere tickets in kerken geven toegang tot vrije zitplaatsen. Kiest u voor een VIP plaats dan wordt u door de suppoosten ontvangen en begeleid naar uw plaats op een van de gereserveerde zitplaatsen recht voor de uitvoerenden. Bij een VIP plaats heeft u gegarandeerd een goede zitplaats. U dient uiterlijk 10 minuten voor aanvang van het concert uw zitplaats te hebben ingenomen.
Kan ik online een rolstoelplaats reserveren?
Op alle concertlocaties zijn speciale rolstoelplaatsen aanwezig. Deze plaatsen zijn, tijdens kantooruren, telefonisch te reserveren via onze ticketlijn op 0900-8191 (45cpm) of per e-mail service@beleefklassiek.nl
Prijzen of kortingen
Waar vind ik informatie over beschikbaarheid & prijs?
Actuele informatie vindt u op onze website www.mozartconcerten.nl, waar u ook direct kunt reserveren. Indien bepaalde informatie niet beschikbaar is via de website, adviseren wij u, tijdens kantooruren, contact op te nemen met onze ticketlijn op nummer 0900 8191 (45cpm). Hier kunt u natuurlijk ook reserveren.
Ik heb een kortingsaanbieding ontvangen, maar ik zie dit niet terug als ik probeer te reserveren.
Wanneer u een aanbieding heeft ontvangen, staat hierbij altijd vermeld hoe u hiervan gebruik kunt maken. Het kan zijn dat u de korting via het invoeren van een actiecode (mogelijk in uw winkelwagentje) kunt reserveren of via een apart internetadres. Ook kan het zijn dat er alleen telefonisch gereserveerd kan worden. Blijft u problemen ondervinden neemt u, tijdens kantooruren, dan contact op met onze klantenservice op 0900-8191 (45cpm).
Kan ik achteraf alsnog korting krijgen?
Wanneer u een aanbieding heeft ontvangen, kunt u enkel op de aangegeven wijze reserveren. Wanneer u de tickets regulier reserveert en betaalt, kunnen wij de korting achteraf helaas niet meer voor u verwerken.
Mijn reservering
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Indien u bent verhinderd en het concert niet kunt bezoeken kunt u het volgende doen: Tot uiterlijk drie werkdagen voor het concert kunnen tickets worden geretourneerd, met het formulier per email of telefonisch tijdens kantooruren. Beleef Klassiek geeft geen restitutie van aankoopbedragen.
Is mijn reservering gelukt?
Na de betaling of reservering ontvangt u een e-mail met een orderbevestiging. Als dat zo is, is uw reservering geslaagd.
Heeft u geen e-mail ontvangen? Misschien is de e-mail bij de 'ongewenste post' in uw e-mailprogramma gekomen. Als u geen e-mail heeft ontvangen binnen enkele uren, kunt u het beste, tijdens kantooruren, contact opnemen met onze klantenservice via e-mail service@beleefklassiek.nl, om te controleren of de reservering wel is doorgekomen.
Betalen
Hoe kan ik de tickets betalen?
-
iDeal
Met iDEAL kunt u vertrouwt, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.
-
Betalen na ontvangt
U ontvangt de tickets en de factuur via e-mail of de post. Na ontvangst betaalt u de tickets per bankoverschrijving aan ons.
Mijn betaling is mislukt
Als u niet online kunt betalen of een melding heeft gekregen dat de betaling mislukt is en u ontvangt geen bevestigingsmail van uw bestelling, is uw bestelling mislukt. Probeert u het dan opnieuw en kiest u voor "Betalen na ontvangst". Het kan zijn dat er een storing is bij de betaalprovider. Bij een mislukte bestelling zijn de stoelen die uw voorkeur hadden in Het Concertgebouw tijdelijk (24 uur) niet beschikbaar.
Tickets
Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Na een succesvolle bestelling of online betaling ontvangt u uw e-tickets binnen 48 uur. De tickets worden per mail verzonden aan het mailadres dat u heeft opgegeven tijdens de bestelling. De e-tickets worden verzonden in een PDF bijlage. Het bestand kan worden geopend met het programma Acrobat Reader van Adobe. Indien u niet in het bezit bent van dit programma kunt u een gratis versie hiervan downloaden op de volgende site: https://www.adobe.nl/products/acrobat/readermain.html
Heeft u gekozen voor geprinte tickets, dan ontvangt u deze per post binnen 5 werkdagen. De tickets worden alleen binnen Nederland per post verstuurd.
Wat moet ik doen als ik mijn tickets niet heb ontvangen?
We verzoeken u om te controleren of de betaling van de reservering correct is verlopen. Het kan zijn dat de e-tickets in uw spam mailbox terecht komen. Controleert u dit. Kunt u ze daar niet vinden dan sturen wij ze graag nogmaals, stuur een e-mail aan service@beleefklassiek.nl of neem tijdens kantooruren contact op onze ticketlijn via 0900-8191 (45cpm.) Onze medewerkers kunnen uw reservering dan controleren en met u kijken naar een mogelijke oplossing.
Wat moet ik doen als ik mij e-tickets kwijt ben?
Stuur een e-mail aan service@beleefklassiek.nl of neem tijdens kantooruren contact op onze ticketlijn via 0900-8191 (45cpm.)
Hoe werken e-tickets?
Een e-ticket is een toegangsbewijs tot een concert. Net als een 'gewoon' kaartje, moet u het ticket meenemen als toegangsbewijs. U dient de ticket uit te printen en mee te nemen naar het concert. Ieder e-ticket is uniek en via de barcodes wordt gecontroleerd of de ticket geldig is. Zonder geprinte ticket kan de toegang worden geweigerd.
De barcodes zijn gelijk op de tickets?
De barcodes zijn per ticket verschillend. Het verschil vindt u voor het - (koppelstreepje) in de barcode *XXXXXXXXX-WSXXXXXXXXX*
Cadeaukaarten en -bonnen
Kan ik bij Beleef Klassiek ook de Klassieke Cadeaubon of de Podiumcadeaukaart kopen?
U kunt bij Beleef Klassiek zowel online als telefonisch 0900 8191 (45cpm) de Klassieke Cadeaubon bestellen. Deze zijn verkrijgbaar in waarden variërend tussen €10,- en €50,- per bon. De Klassieke Cadeaubon is alleen geldig voor producties van Beleef Klassiek.
De Podiumcadeaukaart is niet verkrijgbaar via Beleef Klassiek. U kunt deze kopen bij nagenoeg alle theaters, schouwburgen, concertzalen, uitburo's, VVV kantoren, Primera, de ANWB en via www.podiumcadeaukaart.nl.
Kan ik mijn reservering met cadeau- en theaterbonnen betalen?
U kunt uw Klassieke Cadeaubon met uw bestelling sturen naar Beleef Klassiek, Antwoordnummer 170, 8070 VK Elburg. U kunt uw Klassieke Cadeaubon tevens telefonisch verzilveren via 0900-8191 (45 cpm)
De Theater- en Concertbon/ kunt u alleen telefonisch verzilveren
Met de Podium cadeaukaart bestelt u eenvoudig online, of telefonisch via 0900-8191 (45 cpm).
Kan ik achteraf nog een cadeaukaart verzilveren op mijn reservering?
Wij kunnen achteraf uw bon of kaart helaas niet meer verwerken.
Servicekosten
Wat houden servicekosten in?
Servicekosten betaalt u per boeking en niet per ticket. Deze kosten zijn voor dienstverlening, administratiekosten.
Wat zijn de servicekosten?
De hoogte van de servicekosten kan per product verschillen. Bij een online reservering ziet u precies hoeveel u hiervoor betaalt voordat u akkoord gaat met een reservering. Ook telefonisch kunnen onze medewerkers u precies vertellen hoe hoog deze zijn.
Zijn de servicekosten bij reserveren via internet lager dan wanneer ik reserveer via de ticketlijn?
Nee, deze zijn hetzelfde.
Andere vragen
Ik ben verhuisd, kan ik dit doorgeven?
Wanneer u een account heeft aangemaakt op onze internetpagina, dan kunt u uw adresgegevens zelf wijzigen. Heeft u nog geen internetaccount, dan kunt u uw adreswijziging doorgeven via het contactformulier op onze site.